Search
Now showing items 1-10 of 25
"Άλκηστις" Ευριπίδη
Μέσα από τα έργα αυτά και πέρα από τις ανεξακρίβωτες
πληροφορίες και τα μυθεύματα για τη
ζωή του, ο Ευριπίδης, που κατατάχθηκε στη χορεία
των τριών μεγάλων τραγικών ποιητών της αρχαίας
Ελλάδας, εύκολα μπορεί να φανεί ...
"Τρωαδίτισσες" του Ευριπίδη
Δεν υπάρχει ανάγκη να βεβαιώσουμε ότι οι Τρωάδες είναι τραγική ενότητα, αυτό είτε το νιώθουμε είτε όχι, και καμία ανάλυση δε θα μας κάνει να το νιώσουμε περισσότερο, αλλά προκειμένου να κρίνουμε, πρέπει να δούμε που έγκειται ...
"Μήδεια" Ευριπίδη
Η "Μήδεια" του Ευριπίδη, όπως όλα τα μεγάλα κείμενα, θέτει ερωτήματα που επιδέχονται
πολλαπλές απαντήσεις. Προϊόν Βαθιάς ιστορικής κρίσης, διδάχτηκε στις
παραμονές του Πελοποννησιακού πολέμου. Στη συναισθηματική φόρτιση, ...
"Πέρσαι" του Αισχύλου
Στους Πέρσες του Αισχύλου παρακολουθούμε τον καταποντισμό μιας αυτοκρατορίας η οποία
ξεπεράστηκε ιστορικά, έκλεισε τον κύκλο της και καταρρέει γιατί ήσαν θανατηφορικές οι δομές της:
ηγεμονική εξουσία, πολυεθνική πανσπερμία, ...
"Ρήσος" του Ευριπίδη
Το υλικό της τραγωδίας "Ρήσος" προέρχεται κατευθείαν από την Ιλιάδα σχεδόν ατόφιο, μ' ελάχιστες
αλλαγές στο βασικό του πυρήνα και εμπλουτισμένο βέβαια κατά το μέτρο που συνήθως η δραματική τέχνη
πλουτίζει τα θέματα της ...
"Αίας" του Σοφοκλή
Η τραγωδία αρχίζει με συνάντηση θεάς Αθηνάς-Οδυσσέα. Ο Οδυσσέας έχει ακούσει στο
στρατόπεδο ότι, μάλλον, ο Αίας έχει σφάξει ζώα και βοσκούς και πηγαίνει μέχρι τη σκηνή του
για να μάθει τι ακριβώς έγινε. Η θεά Αθηνά, ...
"Άλκηστις" Ευριπίδη
"Κατά μίαν "υπόθεσιν" του δράματος, οφειλομένην πιθανότατα στον περίφημο γραμματικό Αριστοφάνη
τον Βυζάντιο, το έργο τούτο δεν ανήκει στον κύκλο της τραγικής τέχνης, γιατί παρά τους κανόνες της,
που επιζητούν την κάθαρση ...
"Αντιγόνη" Σοφοκλέους
Η πρόκληση για μένα, της «ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ» του Σοφοκλή είναι το ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ της μήνυμα, οι συγχορδίες συμφώνω και φωνηέντων, η «οικολογικής» χροιάς ένταση των αγώνων λόγου, οι μετρικές ποικιλίες των χορικών, η ηχοχρωματική ροή των ...