"Ρωμαίος και Ιουλιέτα" Μποστ
-
Show FileMIME type:application/pdf
FV1995-09-03.pdf
Location
Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"Date
1995Date of Conduct
3 Σεπτεμβρίου 1995Summary
Βασιζόμενος στην πασίγνωστη τραγωδία του Σέξπιρ και
χρησιμοποιώντας, όπως πάντα, τον αγαπημένο του δεκαπεντασύλλαβο,
ο Μποστ ανακατεύει γεγονότα και καταστάσεις
του κλασικού έργου με άλλα της σύγχρονης πραγματικότητας,
θέλοντας, φυσικά, όπως σε όλα του τα έργα, να
σατιρίσει την εποχή του κι όχι το έργο και το συγγραφέα
από τον οποίο δανείζεται τη βασική υπόθεση.
Στον Μπόστ, λοιπόν, ο Ρωμαίος εξορίζεται από τη Βερόνα
και χάνει την αγαπημένη του, γιατί σκότωσε το ζωγράφο
Γκρέκο. Η αφορμή ήταν ότι ο Γκρέκο έκανε το πορτρέτο
της Ιουλιέτας, βάζοντας στα χέρια της δυο κλειδιά, έτσι
που να θυμίζει τον Απόστολο Πέτρο. . .
Πάνω σ' αυτό το εύρημα στηρίζεται όλο το έργο του
Μποστ, ο οποίος ολοκληρώνει την παρώδηση του μύθου
της σεξπιρικής τραγωδίας στην πρώτη πράξη, για να κατασκευάσει
μια δική του δεύτερη, όπου, σαράντα χρόνια
μετά, Καπουλέτοι, Ρωμαίος και Πατήρ Λαυρέντιος ψάχνουν
ακόμα να βρουν τη χαμένη από τον τάφο της Ιουλιέτα.
Μέσα σ' αυτές τις δύο πράξεις θα σατιριστούν πολιτικά
πρόσωπα, τηλεοπτικές εκπομπές, κυβερνητικές αποφάσεις,
οι απεργίες, τα ΜΑΤ, οι διαδηλωτές , η Νταϊάνα, τα ροζ
τηλέφωνα, οι εκπτώσεις, τα ναρκωτικά, ο στρατός, η
εκκλησία, τα σχολεία και ό,τι άλλο περνάει καθημερινά
από τον Τύπο και απασχολεί τη σημερινή κοινωνία.
Αυτό το στοιχείο της ανάμιξης σύγχρονων γεγονότων και
καταστάσεων με κλασικά θέματα, καθώς και η ιδιόμορφη
γλώσσα έχουν δημιουργήσει τον όρο "μποστικό θέατρο",
ένα θέατρο που όμοιό του δεν έχει ξαναϋπάρξει στην
Ελλάδα και που μας δυσκολεύει πολύ στο να το κατατάξουμε
σε μια κατηγορία, όσο κι αν, για ευκολία, το ονομάζουμε
σουρεαλιστικό.
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου
Σκηνικά - Κοστούμια: Μποστ
Χορογραφίες: Μαρία Αλβανού
Μουσική διδασκαλία: Ολυμπία Κυριακάκη - Λουκίσσα
Ρωμαίος: Θανάσης Παπαγεωργίου, Ιουλιέτα: Λήδα Πρωτοψάλτη, Ηγεμόνας - Μπάρμαν: Πάνος Βασιλειάδης, Πατήρ-Λαυρέντιος: Παύλος Ορκόπουλος, Αφηγήτρια: Νίκη Χαντζίδου, Πάρις-γιος Γκρέκο: Νίκος Αρβανίτης, Υπαλληλος - Α' τροβαδούρος: Φαίδων Καστρής, Καπουλέτος - Μερκούτιος: Γιάννης Αναστασάκης, Καπουλέτου: Μαρία Τσίμα, Παραμάνα: Αιμιλία Φουντούκη, Μαγείρισσα: Ελένη Κουλουριώτη, Β΄ τροβαδούρος: Αλέξανδρος Κούκος, Γ' τροβαδούρος: Νίκος Μπουρνιάς, Σαλπιγκτής: Πάνος Παπαναγιώτου,
Μπαλέτο: Μαρία Αλβανού, Ελπίδα Βιάννη, Μίνα Λαμπροπούλου, Βάλια Παρασκευοπούλου, Τάνια Χαντζάρα, Ελένη Κουλουριώτη, Νίκη Χαντζίδου, Αιμιλία Φουντούκη
Collections
Metadata
Show full item recorddc.contributor.author | Μποσταντζόγλου, Χρύσανθος (Μποστ) | |
dc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη" | el |
dc.coverage.temporal | 3 Σεπτεμβρίου 1995 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-30T14:37:01Z | |
dc.date.available | 2015-01-30T14:37:01Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/1842 | |
dc.description.abstract | Βασιζόμενος στην πασίγνωστη τραγωδία του Σέξπιρ και χρησιμοποιώντας, όπως πάντα, τον αγαπημένο του δεκαπεντασύλλαβο, ο Μποστ ανακατεύει γεγονότα και καταστάσεις του κλασικού έργου με άλλα της σύγχρονης πραγματικότητας, θέλοντας, φυσικά, όπως σε όλα του τα έργα, να σατιρίσει την εποχή του κι όχι το έργο και το συγγραφέα από τον οποίο δανείζεται τη βασική υπόθεση. Στον Μπόστ, λοιπόν, ο Ρωμαίος εξορίζεται από τη Βερόνα και χάνει την αγαπημένη του, γιατί σκότωσε το ζωγράφο Γκρέκο. Η αφορμή ήταν ότι ο Γκρέκο έκανε το πορτρέτο της Ιουλιέτας, βάζοντας στα χέρια της δυο κλειδιά, έτσι που να θυμίζει τον Απόστολο Πέτρο. . . Πάνω σ' αυτό το εύρημα στηρίζεται όλο το έργο του Μποστ, ο οποίος ολοκληρώνει την παρώδηση του μύθου της σεξπιρικής τραγωδίας στην πρώτη πράξη, για να κατασκευάσει μια δική του δεύτερη, όπου, σαράντα χρόνια μετά, Καπουλέτοι, Ρωμαίος και Πατήρ Λαυρέντιος ψάχνουν ακόμα να βρουν τη χαμένη από τον τάφο της Ιουλιέτα. Μέσα σ' αυτές τις δύο πράξεις θα σατιριστούν πολιτικά πρόσωπα, τηλεοπτικές εκπομπές, κυβερνητικές αποφάσεις, οι απεργίες, τα ΜΑΤ, οι διαδηλωτές , η Νταϊάνα, τα ροζ τηλέφωνα, οι εκπτώσεις, τα ναρκωτικά, ο στρατός, η εκκλησία, τα σχολεία και ό,τι άλλο περνάει καθημερινά από τον Τύπο και απασχολεί τη σημερινή κοινωνία. Αυτό το στοιχείο της ανάμιξης σύγχρονων γεγονότων και καταστάσεων με κλασικά θέματα, καθώς και η ιδιόμορφη γλώσσα έχουν δημιουργήσει τον όρο "μποστικό θέατρο", ένα θέατρο που όμοιό του δεν έχει ξαναϋπάρξει στην Ελλάδα και που μας δυσκολεύει πολύ στο να το κατατάξουμε σε μια κατηγορία, όσο κι αν, για ευκολία, το ονομάζουμε σουρεαλιστικό. | el |
dc.relation.ispartof | Φεστιβάλ Βύρωνα "Στη σκιά των βράχων", 1995 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Μποστ | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.title | "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" Μποστ | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Θεατρική παράσταση | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Παπαγεωργίου, Θανάσης | |
dc.contributor.artistic | Δημητρίου, Βασίλης | |
dc.contributor.artistic | Μποσταντζόγλου, Χρύσανθος (Μποστ) | |
dc.contributor.artistic | Αλβανού, Μαρία | |
dc.contributor.artistic | Κυριακάκη - Λουκίσσα, Ολυμπία | |
dc.contributor.participant | Παπαγεωργίου, Θανάσης | |
dc.contributor.participant | Πρωτοψάλτη, Λήδα | |
dc.contributor.participant | Βασιλειάδης, Πάνος | |
dc.contributor.participant | Ορκόπουλος, Παύλος | |
dc.contributor.participant | Χαντζίδου, Νίκη | |
dc.contributor.participant | Αρβανίτης, Νίκος | |
dc.contributor.participant | Καστρής, Φαίδων | |
dc.contributor.participant | Αναστασάκης, Γιάννης | |
dc.contributor.participant | Τσιμά, Μαρία | |
dc.contributor.participant | Φουντούκη, Αιμιλία | |
dc.contributor.participant | Κουλουριώτη, Ελένη | |
dc.contributor.participant | Κούκος, Αλέξανδρος | |
dc.contributor.participant | Μπουρνιάς, Νίκος | |
dc.contributor.participant | Παπαναγιώτου, Πάνος | |
dc.contributor.participant | Αλβανού, Μαρία | |
dc.contributor.participant | Βιάννη, Ελπίδα | |
dc.contributor.participant | Λαμπροπούλου, Μίνα | |
dc.contributor.participant | Παρασκευοπούλου, Βάλια | |
dc.contributor.participant | Χαντζάρα, Τάνια | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου | el |
dc.description.roleartistic | Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | el |
dc.description.roleartistic | Σκηνικά - Κοστούμια: Μποστ | el |
dc.description.roleartistic | Χορογραφίες: Μαρία Αλβανού | el |
dc.description.roleartistic | Μουσική διδασκαλία: Ολυμπία Κυριακάκη - Λουκίσσα | el |
dc.description.roleparticipant | Ρωμαίος: Θανάσης Παπαγεωργίου, Ιουλιέτα: Λήδα Πρωτοψάλτη, Ηγεμόνας - Μπάρμαν: Πάνος Βασιλειάδης, Πατήρ-Λαυρέντιος: Παύλος Ορκόπουλος, Αφηγήτρια: Νίκη Χαντζίδου, Πάρις-γιος Γκρέκο: Νίκος Αρβανίτης, Υπαλληλος - Α' τροβαδούρος: Φαίδων Καστρής, Καπουλέτος - Μερκούτιος: Γιάννης Αναστασάκης, Καπουλέτου: Μαρία Τσίμα, Παραμάνα: Αιμιλία Φουντούκη, Μαγείρισσα: Ελένη Κουλουριώτη, Β΄ τροβαδούρος: Αλέξανδρος Κούκος, Γ' τροβαδούρος: Νίκος Μπουρνιάς, Σαλπιγκτής: Πάνος Παπαναγιώτου, | el |
dc.description.roleparticipant | Μπαλέτο: Μαρία Αλβανού, Ελπίδα Βιάννη, Μίνα Λαμπροπούλου, Βάλια Παρασκευοπούλου, Τάνια Χαντζάρα, Ελένη Κουλουριώτη, Νίκη Χαντζίδου, Αιμιλία Φουντούκη | el |
dc.contributor.corporate | Θέατρο "Στοά" | el |