Την τελευταία φορά που είδα το Παρίσι
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:application/pdf
FV1995-09-16b.pdf
Τοποθεσία
Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”Χρονολογία/Ημερομηνία
1995Ημερομηνία Διεξαγωγής
16 Σεπτεμβρίου 1995Σύνοψη
Εβδομάδα κινηματογράφου
Αφιέρωμα στα 100 χρόνια κινηματογράφου "Οι ωραίες της νύχτας", 14-20 Σεπτεμβρίου
Διοργάνωση: Υπουργείο Πολιτισμού. Επιτροπή για τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας κινηματογράφου. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα, Μελωδία FM 100
Τίτλος πρωτοτύπου: Last time i saw Paris
Η.Π.Α. Έγχρωμη, 1954
Ρομαντικό δράμα, εμπνευσμένο από μια νουβέλα του Σκοτ Φιτζέραλντ, η ταινία παρουσιάζει μέσα από ένα μεγάλο φλας-μπακ (όπως το θυμάται ο ίδιος ο συγγραφέας) τον έρωτα ενός Αμερικανού συγγραφέα με μια πλούσια συμπατριώτισσά του, στο Παρίσι. Ευκαιρία για ένα κλασικό μελό, με μπόλικο κλάμα.
Τι να πει κανείς για την Τέιλορ; Είναι σίγουρα από τις λιγοστές εκείνες ηθοποιούς που τα συνδυάζουν όλα: ταλέντο, ομορφιά και ερωτισμό. Από παιδί – θαύμα σε οικογενειακές ταινίες εποχής ή μη, με τη Λάση ή χωρίς το περιβόητο σκυλί («Η ζωή με τον πατέρα», «Μικρές Κυρίες»), μετατρέπεται σύντομα σε νεαρό, γλυκό κορίτσι που γνωρίζει τον πρώτο της έρωτα («Ο μπαμπάς της νύφης»), κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο («Μια θέση στον ήλιο»), ρομαντική κοπέλα που θυσιάζεται για την αγάπη της («Η Τελευταία φορά που είδα το Παρίσι»), η πιο δυναμική («Ο γίγας»), η Τέιλορ θα καταλήγει σε αισθησιακή γυναίκα στις ταινίες που θ’ ακολουθήσουν («Λυσσασμένη γάτα», «Ξαφνικά, πέρσι το καλοκαίρι», «Ζήσαμε στην αμαρτία», ταινία που της χάρισε και το Όσκαρ, αν και η ίδια το θεωρούσε «Όσκαρ συμπόνοιας», «Κλεοπάτρα», «Ποιος φοβάται τη Βερτζίνια Γουλφ;», άλλο Όσκαρ ερμηνείας, «Ανταύγιες σε χρυσά μάτια» κ.ά.).
Είτε όμως νεαρή, ρομαντική κοπέλα είτε αισθησιακή, συναρπαστική γυναίκα, η Τέιλορ είναι από τις σταρ εκείνες που αναδίνουν αρκετή γοητεία και ερωτισμό ώστε να κάνουν τον άντρα να τις ποθεί. Σταρ ξεχωριστή που τόσο στην καθημερινή της ζωή (με τους διάφορους γάμους της, ιδιαίτερα τους δύο με το Ρίτσαρντ Μπάρτον) όσο και στην κινηματογραφική της προσωπικότητα δεν έπαψε να τραβάει το ενδιαφέρον του κοινού.
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Μπρουκς
Σενάριο: Τζούλιους και Φίλιπ Επστάιν και Ρίτσαρντ Μπρουκς
Παίζουν: Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Βαν Τζόνσον, Γουόλτερ Πίτζιον, Ντόνα Ριντ, Εύα Γκαμπόρ
Λέξεις Κλειδιά
Αμερικανικές ταινίες; Κινηματογραφικές ταινίεςΣυλλογές
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςdc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη” | el |
dc.coverage.temporal | 16 Σεπτεμβρίου 1995 | el |
dc.date.accessioned | 2015-02-04T14:55:58Z | |
dc.date.available | 2015-02-04T14:55:58Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/2007 | |
dc.description | Εβδομάδα κινηματογράφου | el |
dc.description | Αφιέρωμα στα 100 χρόνια κινηματογράφου "Οι ωραίες της νύχτας", 14-20 Σεπτεμβρίου | el |
dc.description | Διοργάνωση: Υπουργείο Πολιτισμού. Επιτροπή για τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας κινηματογράφου. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα, Μελωδία FM 100 | el |
dc.description | Τίτλος πρωτοτύπου: Last time i saw Paris | el |
dc.description | Η.Π.Α. Έγχρωμη, 1954 | el |
dc.description.abstract | Ρομαντικό δράμα, εμπνευσμένο από μια νουβέλα του Σκοτ Φιτζέραλντ, η ταινία παρουσιάζει μέσα από ένα μεγάλο φλας-μπακ (όπως το θυμάται ο ίδιος ο συγγραφέας) τον έρωτα ενός Αμερικανού συγγραφέα με μια πλούσια συμπατριώτισσά του, στο Παρίσι. Ευκαιρία για ένα κλασικό μελό, με μπόλικο κλάμα. Τι να πει κανείς για την Τέιλορ; Είναι σίγουρα από τις λιγοστές εκείνες ηθοποιούς που τα συνδυάζουν όλα: ταλέντο, ομορφιά και ερωτισμό. Από παιδί – θαύμα σε οικογενειακές ταινίες εποχής ή μη, με τη Λάση ή χωρίς το περιβόητο σκυλί («Η ζωή με τον πατέρα», «Μικρές Κυρίες»), μετατρέπεται σύντομα σε νεαρό, γλυκό κορίτσι που γνωρίζει τον πρώτο της έρωτα («Ο μπαμπάς της νύφης»), κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο («Μια θέση στον ήλιο»), ρομαντική κοπέλα που θυσιάζεται για την αγάπη της («Η Τελευταία φορά που είδα το Παρίσι»), η πιο δυναμική («Ο γίγας»), η Τέιλορ θα καταλήγει σε αισθησιακή γυναίκα στις ταινίες που θ’ ακολουθήσουν («Λυσσασμένη γάτα», «Ξαφνικά, πέρσι το καλοκαίρι», «Ζήσαμε στην αμαρτία», ταινία που της χάρισε και το Όσκαρ, αν και η ίδια το θεωρούσε «Όσκαρ συμπόνοιας», «Κλεοπάτρα», «Ποιος φοβάται τη Βερτζίνια Γουλφ;», άλλο Όσκαρ ερμηνείας, «Ανταύγιες σε χρυσά μάτια» κ.ά.). Είτε όμως νεαρή, ρομαντική κοπέλα είτε αισθησιακή, συναρπαστική γυναίκα, η Τέιλορ είναι από τις σταρ εκείνες που αναδίνουν αρκετή γοητεία και ερωτισμό ώστε να κάνουν τον άντρα να τις ποθεί. Σταρ ξεχωριστή που τόσο στην καθημερινή της ζωή (με τους διάφορους γάμους της, ιδιαίτερα τους δύο με το Ρίτσαρντ Μπάρτον) όσο και στην κινηματογραφική της προσωπικότητα δεν έπαψε να τραβάει το ενδιαφέρον του κοινού. | el |
dc.format.extent | "116'" | el |
dc.relation.ispartof | Φεστιβάλ Βύρωνα "Στη σκιά των βράχων", 1995 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Αμερικανικές ταινίες | el |
dc.subject | Κινηματογραφικές ταινίες | el |
dc.title | Την τελευταία φορά που είδα το Παρίσι | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Κινηματογραφική προβολή | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Brooks, Richard | |
dc.contributor.artistic | Epstein, Julius J. | |
dc.contributor.artistic | Epstein, Philip | |
dc.contributor.participant | Taylor, Elizabeth | |
dc.contributor.participant | Johnson, Van | |
dc.contributor.participant | Pidgeon, Walter | |
dc.contributor.participant | Reed, Donna | |
dc.contributor.participant | Gabor, Eva | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Μπρουκς | el |
dc.description.roleartistic | Σενάριο: Τζούλιους και Φίλιπ Επστάιν και Ρίτσαρντ Μπρουκς | el |
dc.description.roleparticipant | Παίζουν: Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Βαν Τζόνσον, Γουόλτερ Πίτζιον, Ντόνα Ριντ, Εύα Γκαμπόρ | el |