“Ματωμένος γάμος” Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:application/pdf
FV2002-07-21.pdf
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:image/jpeg
Δείτε όλες τις φωτογραφίες του τεκμηρίου:
http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20020721/Τοποθεσία
Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”Χρονολογία/Ημερομηνία
2002Ημερομηνία Διεξαγωγής
21 Ιουλίου 2002Σύνοψη
Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου. Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου λειτουργεί εδώ και 21 χρόνια και είναι το πρώτο Δημοτικό Θέατρο
που ιδρύθηκε στην Ελλάδα.
Καλλιεργώντας σταθερά τη σχέση του με τους νέους, διαθέτει μια από τις πιο αξιόλογες
"Νεανικές-Παιδικές Σκηνές", "Τομέα Στήριξης Μαθητικού-Ερασιτεχνικού Θεάτρου και
Μαθητικού Φεστιβάλ", καθώς και ανεξάρτητο "Εργαστήρι Θεατρικής Πράξης για
Εκπαιδευτικούς".
Εκτιμώντας την ιδιαίτερη σημασία της ανάδειξης νέων χώρων καλλιτεχνικής δραστηριότητας,
το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρίνιου εγκαινιάζει θέατρα (Θέατρο Αιτωλικού, Θέατρο στο Λιμάνι του
Μεσολογγίου, από πέρσι και το Κηποθέατρο Πάρκου Αγρίνιου), κάστρα (Βονίτσης αλλά και
Προπύλαια Παλαμηδίου), ενώ δεν διστάζει την προσέγγιση του κοινού του σε ερεθιστικούς
εργασιακούς χώρους και εργοστάσια (Μεταλλοπλαστική Αγρίνιου, παλιές καπναποθήκες των
αδελφών Παπαστράτου), σε χώρους εναλλακτικούς (τέως Δημοτικά Σφαγεία Αγρίνιου) ή
πολύ απλά, σε σημεία ξεχωριστής φυσικής ομορφιάς (όπως η λίμνη Τριχωνίδα κ.ά.)
Το καλοκαίρι του 2002, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου παρουσιάζει δύο νέες παραγωγές: Σε
συμπαραγωγή με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών το έργο "Επτά σονέτα για τη
Θήβα. Σονέτο 1ο - Ευάδνη". το οποίο παρουσιάζεται στο πλαίσιο του αφιερώματος στο
Θηβαϊκό Κύκλο, που πραγματοποιείται στους Δελφούς, ενταγμένο στις εκδηλώσεις της
Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και το "Ματωμένο Γάμο" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, που θα
περιοδεύσει ανά την Ελλάδα.
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου επέλεξε να παρουσιάσει το "Ματωμένο
Γάμο" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, όχι μόνο εξαιτίας της
αυτονόητης αξίας του πρωτοτύπου -πρόκειται αναμφίβολα, για
κορυψαίο έργο της παγκόσμιας θεατρικής δραματουργίας- αλλά
και του ειδικού βάρους που προσέδωσε σε αυτό η θρυλική
μετάφραση -ή πιο σωστά, η απόδοση- του ποιητή Νίκου Γκάτσου.
Οι λέξεις του Γκάτσου ήταν που ενσάρκωσαν στα ελληνικά το
λόγο του Λόρκα -ήδη από την πρώτη παράσταση του Θεάτρου
Τέχνης, στα 1948- στο δικό του ρυθμό μετρήθηκαν οι στιγμές του
έρωτα και του θανάτου.
Όπως ακριβώς συνέβη και με τη μυθική μουσική του Μάνου
Χατζιδάκι. Μουσική που ταυτίστηκε κατά τρόπο τόσο απόλυτο με
το έργο, ώστε να θεωρείται σχεδόν ανομία να ανεβάσει κανείς το
"Ματωμένο Γάμο" με άλλη παρτιτούρα.
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου επιχειρεί με αυτή την παράσταση τον
επαναπροσδιορισμό του "Ματωμένου Γάμου" κατά Γκάτσο και
Χατζιδάκι. Και στήνει ένα σκηνικό παρμένο από την αρκαδική γη,
γενέθλιο τόπο του ποιητή Νίκου Γκάτσου, σε μια απόπειρα
αναζήτησης του χαμένου χρόνου.
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά: Μάριος Σπηλιόπουλος
Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώτης
Θεατρική Προσαρμογή Μουσικής: Νίκος Κυπουργός
Διδασκαλία Τραγουδιών: Φίλιππος Τσαλαχούρης
Συνθέσεις ήχων: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Καλλιτεχνική συνεργασία: Ασπα Κυρίμη
Μάνα: Αννα Βαγενά,
Νύφη: Γωγώ Μπρέμπου,
Λεονάρντο: Δημήτρης Αλεξανδρής,
Γυναίκα του Λεονάρντο: Γιασεμί Κηλαηδόνη,
Γαμπρός: Στέλιος Γεράνης,
Πατέρας της νύφης: Γιώργος Μωρόγιαννης,
Δούλα-γειτόνισσα: Μαρία Τσιμά,
Πεθερά-ζητιάνα: Αγγελική Λεμονή,
Ξυλοκόπος 1: Γιάννης Παπαθανάσης,
Ξυλοκόπος 2: Τάσος Κορόζης,
Κορίτσι 1: Ράσμη Σούκουλη,
Κορίτσι 2: Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Λέξεις Κλειδιά
Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία; ΘέατροΣυλλογές
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςdc.contributor.author | Lorka, Federico Garcia | |
dc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη” | el |
dc.coverage.temporal | 21 Ιουλίου 2002 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-20T12:12:40Z | |
dc.date.available | 2015-01-20T12:12:40Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/407 | |
dc.description | Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου. Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου λειτουργεί εδώ και 21 χρόνια και είναι το πρώτο Δημοτικό Θέατρο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Καλλιεργώντας σταθερά τη σχέση του με τους νέους, διαθέτει μια από τις πιο αξιόλογες "Νεανικές-Παιδικές Σκηνές", "Τομέα Στήριξης Μαθητικού-Ερασιτεχνικού Θεάτρου και Μαθητικού Φεστιβάλ", καθώς και ανεξάρτητο "Εργαστήρι Θεατρικής Πράξης για Εκπαιδευτικούς". Εκτιμώντας την ιδιαίτερη σημασία της ανάδειξης νέων χώρων καλλιτεχνικής δραστηριότητας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρίνιου εγκαινιάζει θέατρα (Θέατρο Αιτωλικού, Θέατρο στο Λιμάνι του Μεσολογγίου, από πέρσι και το Κηποθέατρο Πάρκου Αγρίνιου), κάστρα (Βονίτσης αλλά και Προπύλαια Παλαμηδίου), ενώ δεν διστάζει την προσέγγιση του κοινού του σε ερεθιστικούς εργασιακούς χώρους και εργοστάσια (Μεταλλοπλαστική Αγρίνιου, παλιές καπναποθήκες των αδελφών Παπαστράτου), σε χώρους εναλλακτικούς (τέως Δημοτικά Σφαγεία Αγρίνιου) ή πολύ απλά, σε σημεία ξεχωριστής φυσικής ομορφιάς (όπως η λίμνη Τριχωνίδα κ.ά.) Το καλοκαίρι του 2002, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου παρουσιάζει δύο νέες παραγωγές: Σε συμπαραγωγή με το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών το έργο "Επτά σονέτα για τη Θήβα. Σονέτο 1ο - Ευάδνη". το οποίο παρουσιάζεται στο πλαίσιο του αφιερώματος στο Θηβαϊκό Κύκλο, που πραγματοποιείται στους Δελφούς, ενταγμένο στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και το "Ματωμένο Γάμο" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, που θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα. | el |
dc.description.abstract | Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου επέλεξε να παρουσιάσει το "Ματωμένο Γάμο" του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, όχι μόνο εξαιτίας της αυτονόητης αξίας του πρωτοτύπου -πρόκειται αναμφίβολα, για κορυψαίο έργο της παγκόσμιας θεατρικής δραματουργίας- αλλά και του ειδικού βάρους που προσέδωσε σε αυτό η θρυλική μετάφραση -ή πιο σωστά, η απόδοση- του ποιητή Νίκου Γκάτσου. Οι λέξεις του Γκάτσου ήταν που ενσάρκωσαν στα ελληνικά το λόγο του Λόρκα -ήδη από την πρώτη παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, στα 1948- στο δικό του ρυθμό μετρήθηκαν οι στιγμές του έρωτα και του θανάτου. Όπως ακριβώς συνέβη και με τη μυθική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Μουσική που ταυτίστηκε κατά τρόπο τόσο απόλυτο με το έργο, ώστε να θεωρείται σχεδόν ανομία να ανεβάσει κανείς το "Ματωμένο Γάμο" με άλλη παρτιτούρα. Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρίνιου επιχειρεί με αυτή την παράσταση τον επαναπροσδιορισμό του "Ματωμένου Γάμου" κατά Γκάτσο και Χατζιδάκι. Και στήνει ένα σκηνικό παρμένο από την αρκαδική γη, γενέθλιο τόπο του ποιητή Νίκου Γκάτσου, σε μια απόπειρα αναζήτησης του χαμένου χρόνου. | el |
dc.relation.ispartof | 15ο Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα “Στη σκιά των βράχων”, 2002 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Λόρκα, Φεντερίκο Γκαρθία | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.title | “Ματωμένος γάμος” Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Θεατρική παράσταση | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Γκάτσος, Νίκος | |
dc.contributor.artistic | Γκόνης, Θοδωρής | |
dc.contributor.artistic | Σπηλιόπουλος, Μάριος | |
dc.contributor.artistic | Καρδαρά, Λαμπρινή | |
dc.contributor.artistic | Χατζιδάκις, Μάνος | |
dc.contributor.artistic | Αβδελιώτης, Δήμος | |
dc.contributor.artistic | Κυπουργός, Νίκος | |
dc.contributor.artistic | Τσαλαχούρης, Φίλιππος | |
dc.contributor.artistic | Ιατρόπουλος, Δημήτρης | |
dc.contributor.artistic | Κυρίμη, Άσπα | |
dc.contributor.participant | Βαγενά, Άννα | |
dc.contributor.participant | Μπρέμπου, Γωγώ | |
dc.contributor.participant | Αλεξανδρής, Δημήτρης | |
dc.contributor.participant | Κηλαηδόνη, Γιασεμί | |
dc.contributor.participant | Γεράνης, Στέλιος | |
dc.contributor.participant | Μωρόγιαννης, Γιώργος | |
dc.contributor.participant | Τσιμά, Μαρία | |
dc.contributor.participant | Λεμονή, Αγγελική | |
dc.contributor.participant | Παπαθανάσης, Γιάννης | |
dc.contributor.participant | Κορόζης, Τάσος | |
dc.contributor.participant | Σούκουλη, Ράσμη | |
dc.contributor.participant | Χατζηπασχάλη, Γαλήνη | |
dc.description.roleartistic | Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης | |
dc.description.roleartistic | Σκηνικά: Μάριος Σπηλιόπουλος | |
dc.description.roleartistic | Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά | |
dc.description.roleartistic | Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | |
dc.description.roleartistic | Φωτισμοί: Δήμος Αβδελιώτης | |
dc.description.roleartistic | Θεατρική Προσαρμογή Μουσικής: Νίκος Κυπουργός | |
dc.description.roleartistic | Διδασκαλία Τραγουδιών: Φίλιππος Τσαλαχούρης | |
dc.description.roleartistic | Συνθέσεις ήχων: Δημήτρης Ιατρόπουλος | |
dc.description.roleartistic | Καλλιτεχνική συνεργασία: Ασπα Κυρίμη | |
dc.description.roleparticipant | Μάνα: Αννα Βαγενά, Νύφη: Γωγώ Μπρέμπου, Λεονάρντο: Δημήτρης Αλεξανδρής, Γυναίκα του Λεονάρντο: Γιασεμί Κηλαηδόνη, Γαμπρός: Στέλιος Γεράνης, Πατέρας της νύφης: Γιώργος Μωρόγιαννης, Δούλα-γειτόνισσα: Μαρία Τσιμά, Πεθερά-ζητιάνα: Αγγελική Λεμονή, Ξυλοκόπος 1: Γιάννης Παπαθανάσης, Ξυλοκόπος 2: Τάσος Κορόζης, Κορίτσι 1: Ράσμη Σούκουλη, Κορίτσι 2: Γαλήνη Χατζηπασχάλη | el |
dc.identifier.photourl | http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20020721/ | |
dc.contributor.corporate | ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου | el |