Μια γυναίκα εξομολογείται
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:application/pdf
VP2008-2-6.pdf
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:image/jpeg
Τοποθεσία
Κινηματογράφος “Νέα Ελβετία”Χρονολογία/Ημερομηνία
2008Ημερομηνία Διεξαγωγής
6 Φεβρουαρίου 2008Σύνοψη
Τίτλος πρωτοτύπου:A Woman Under the Influence, ΗΠΑ 1974
Η Τζίνα Ρόουλαντς κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας και ήταν υποψήφια για το αντίστοιχο Όσκαρ κι ο Τζον Κασαβέτης υποψήφιος για το Όσκαρ σκηνοθεσίας.
Η νεύρωση της Μέμπλ- αυτής της τυπικής Αμερικάνας νοικοκυράς που βυθίζεται
στη μοναξιά και το αλκοόλ ενώ ο άνδρας της λείπει- θα μπορούσε να ήταν θέμα για οποιοδήποτε καθωσπρέπει τηλεοπτικό ψυχόδραμα που παρακολουθείς εκ του ασφαλούς ξαπλωμένος στον καναπέ. Έγινε όμως αφορμή για ένα από τους καλύτερους χαρακτήρες του σύγχρονου σινεμά, και όχημα για μια συγκλονιστική ερμηνεία της Τζίνα Ρόουλαντς. Ο Κασαβέτης, πιονιέρος του ανεξάρτητου σινεμά, ανατέμνει αυτή την οικογενειακή νεύρωση και ψάχνει τις αληθινές αιτίες τη ς γυναικείας συντριβής. Το πλήρες διάγραμμα της γυναικείας υστερίας που έχει φτιάξει, ξεπερνά τις κοινωνικές τάξεις, τις ηθικές αυταπάτες -ακόμα και τη μόδα του φεμινισμού- και γίνεται μια αρχετυπική ανθρώπινη τραγωδία. Τα σκηνικά υπογράφει ένας άλλος διάσημος Έλληνας, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ ξάδελφος και μόνιμος συνεργάτης του Κασαβέτη, στο ρόλο της μητέρας του Πήτερ Φολκ εμφανίζεται η μητέρα του Κασαβέτη, Κατερίνα (Κάθριν) Δημήτρη-Κασαβέτη, ενώ την μητέρα της Τζίνα Ρόουλαντς ερμηνεύει η αληθινή της μητέρα Λέιντι Ρόουλαντς.
Σκηνοθεσία: Τζον Κασαβέτης
Πρωταγωνιστούν: Τζίνα Ρόουλαντς, Πήτερ Φολκ
Συλλογές
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςdc.coverage.spatial | Κινηματογράφος “Νέα Ελβετία” | el |
dc.coverage.temporal | 6 Φεβρουαρίου 2008 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-23T08:15:39Z | |
dc.date.available | 2015-01-23T08:15:39Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.other | Βραδιές πολιτισμού | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/682 | |
dc.description | Τίτλος πρωτοτύπου:A Woman Under the Influence, ΗΠΑ 1974 | el |
dc.description | Η Τζίνα Ρόουλαντς κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα γυναικείας ερμηνείας και ήταν υποψήφια για το αντίστοιχο Όσκαρ κι ο Τζον Κασαβέτης υποψήφιος για το Όσκαρ σκηνοθεσίας. | el |
dc.description.abstract | Η νεύρωση της Μέμπλ- αυτής της τυπικής Αμερικάνας νοικοκυράς που βυθίζεται στη μοναξιά και το αλκοόλ ενώ ο άνδρας της λείπει- θα μπορούσε να ήταν θέμα για οποιοδήποτε καθωσπρέπει τηλεοπτικό ψυχόδραμα που παρακολουθείς εκ του ασφαλούς ξαπλωμένος στον καναπέ. Έγινε όμως αφορμή για ένα από τους καλύτερους χαρακτήρες του σύγχρονου σινεμά, και όχημα για μια συγκλονιστική ερμηνεία της Τζίνα Ρόουλαντς. Ο Κασαβέτης, πιονιέρος του ανεξάρτητου σινεμά, ανατέμνει αυτή την οικογενειακή νεύρωση και ψάχνει τις αληθινές αιτίες τη ς γυναικείας συντριβής. Το πλήρες διάγραμμα της γυναικείας υστερίας που έχει φτιάξει, ξεπερνά τις κοινωνικές τάξεις, τις ηθικές αυταπάτες -ακόμα και τη μόδα του φεμινισμού- και γίνεται μια αρχετυπική ανθρώπινη τραγωδία. Τα σκηνικά υπογράφει ένας άλλος διάσημος Έλληνας, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ ξάδελφος και μόνιμος συνεργάτης του Κασαβέτη, στο ρόλο της μητέρας του Πήτερ Φολκ εμφανίζεται η μητέρα του Κασαβέτη, Κατερίνα (Κάθριν) Δημήτρη-Κασαβέτη, ενώ την μητέρα της Τζίνα Ρόουλαντς ερμηνεύει η αληθινή της μητέρα Λέιντι Ρόουλαντς. | el |
dc.format.extent | 146' | el |
dc.relation.ispartof | Κινηματογραφικές Βραδιές Δ' Κύκλος 2008. Αφιέρωμα:Γυναίκα εν τέχνη | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.title | Μια γυναίκα εξομολογείται | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Κινηματογραφική προβολή | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Cassavetes, John | |
dc.contributor.participant | Rowlands, Gena | |
dc.contributor.participant | Falk, Peter | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Τζον Κασαβέτης | el |
dc.description.roleparticipant | Πρωταγωνιστούν: Τζίνα Ρόουλαντς, Πήτερ Φολκ | el |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: