Κινηματογραφικές Βραδιές 2017- 2018
Location
Δημοτικός Κινηματογράφος «Νέα Ελβετία»Date
2017Date of Conduct
20/10/2017 - 23/3/2018Summary
Ο Δήμος Βύρωνα με πολύ φροντίδα και μεγάλη χαρά, για δεύτερη συνεχή χρονιά παρουσιάζει τις «Κινηματογραφικές Βραδιές», μια πολιτιστική δράση με στόχο κάθε κύκλος της να αποτελεί ένα θεματικό αφιέρωμα σε ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία μας και ταυτόχρονα να μεγαλώσει την παρέα αυτών που αγαπούν τον καλό κινηματογράφο και την ατμόσφαιρα της κινηματογραφικής αίθουσας. Ο κύκλος ταινιών της φετινής περιόδου, από 20/10/2016 - 23/3/2017, έχει τίτλο «Μολυβένια Χρόνια – Εικόνες της παιδικής ηλικίας» και είναι αφιερωμένος στις «εικόνες της παιδικής ηλικίας, που τόσα αντιπροσωπεύουν για όλους μας» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο σημείωμα της η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας & Νέας Γενιάς, Λεμονιά Κλωνάρη. Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, που επέλεξε, επιμελήθηκε και προλογίζει τις ταινίες, αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα «Κοινή συνισταμένη τα όνειρα για έναν καλύτερο κόσμο, ή η ματαίωσή τους με τη βίαιη εισβολή της πραγματικότητας στον κόσμο της φαντασίας. Το πρόωρο τέλος του παραμυθιού ή η ελπίδα στο διηνεκές. Ο θαυμαστός κόσμος των ονείρων που περιμένουν τη δικαίωσή τους».
Φίλες και φίλοι, Σε πείσμα των καιρών, που θέλουν το βλέμμα μας εστιασμένο στις «ατομικές» μικρές οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών, είπαμε -για δεύτερη χρονιά- να το στρέψουμε στη μεγάλη οθόνη. Εκεί, που -μέσω της τέχνης- τα βλέμματα, η διαφορετικότητα και οι προσωπικές μας αντιλήψεις «συναντώνται» και γίνονται πεδίο γόνιμου διαλόγου. Η θέρμη με την οποία αγκαλιάσατε πέρσι τις « Κινηματογραφικές Βραδιές», ήταν το κίνητρο για να συνεχίσουμε και φέτος με τον ίδιο ενθουσιασμό και -ελπίζουμε- με ακόμη μεγαλύτερη ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία. «Μολυβένια χρόνια» είναι φέτος ο τίτλος μας και οι ταινίες που επιμελήθηκε και επέλεξε για μας ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος -τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαιτέρως-, έχουν στο επίκεντρο τις εικόνες της παιδικής ηλικίας, που τόσα αντιπροσωπεύουν για όλους μας. Σε μια κοινωνία διόλου φιλική προς την παιδική αθωότητα, που μαστίζεται από πολέμους, κοινωνικούς αποκλεισμούς, ρατσισμό και υπολειτουργούσες οικογένειες, αυτό το παιδικό βλέμμα είναι ικανό να μας αφυπνίσει και να μας κινητοποιήσει. Ας επενδύσουμε σ’ αυτό γιατί.... «αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα». Λεμονιά Κλωνάρη Αντιδήμαρχος Νέας Γενιάς, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Μολυβένια Χρόνια. Εικόνες της παιδικής ηλικίας. Με μολυβένια στρατιωτάκια στα πεδία των μαχών, με μια χάρτινη βαρκούλα καταμεσής στο πέλαγο αναζητώντας το όνειρο. Οικείες πια εικόνες ενός κόσμου που ολοφύρεται πάνω από βομβαρδισμένα ερείπια ή σε ακτές που ξεβράζουν ναυάγια. Και κυρίως… οικείες εικόνες της παιδικής ηλικίας. Μακριά από αυτή την εξοικείωση με τη φρίκη που επέβαλε η αδηφάγα εικόνα της τηλεόρασης, ο κινηματογράφος αναζητά κάτι πέρα από το αυτονόητο, δηλαδή πως αρκούν μερικά καρέ με ένα παιδικό πρόσωπο για να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί ταύτισης και η συγκινησιακή προδιάθεση του θεατή. Αυτό το «πλεονέκτημα» συχνά γίνεται μειονέκτημα όταν γλιστρά στο μελό ή τη ρητορεία. Είναι δύσκολο για έναν ενήλικα δημιουργό να στηρίζει το δάνειο βλέμμα του στη ματιά ενός παιδιού, να υποστασιοποιεί το λόγο του πάνω σε γραφές της αθωότητας χωρίς να ξεπέφτει στην αφέλεια, να διαπραγματεύεται εγχάρακτα τη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα πάνω στην άγουρη σάρκα των ηρώων του. Ο πόλεμος, ο ρατσισμός, η μετανάστευση, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η θρυμματισμένη οικογένεια, οι δυσκολίες της ενηλικίωσης δεν είναι άγνωστα στη φιλμική εικόνα του παιδιού. Οι τρόποι πολλοί: από τη νοσταλγία μέχρι την ωμή αποτύπωση, και από το υπερχειλίζον συναίσθημα μέχρι την αποστασιοποιημένη ματιά. Κοινή συνισταμένη τα όνειρα. Τα όνειρα για έναν καλύτερο κόσμο, ή η ματαίωσή τους με τη βίαιη εισβολή της πραγματικότητας στον κόσμο της φαντασίας. Το πρόωρο τέλος του παραμυθιού ή η ελπίδα στο διηνεκές. Οι ταινίες του αφιερώματος προσπαθούν να συνδυάσουν τη θεματική ευρύτητα με την εκφραστική πολυμορφία. Υπάρχουν ταινίες σταθμοί για την ιστορία της 7ης τέχνης Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν, Κλέφτης ποδηλάτων, Τα 400 χτυπήματα και ταινίες νεότερων δημιουργών με ευδιάκριτο ήδη το ίχνος της ματιάς τους στον κινηματογράφο Μέλι, Το λιμάνι της Χάβρης, Η υπόσχεση… Ο Ιβάν του Ταρκόφσκι στον πόλεμο, πατέρας και γιος στο νεορεαλιστικό κόσμο της μεταπολεμικής Ιταλίας του Βιτόριο ντε Σίκα, ο αυτοβιογραφικός Τριφό, ο μικρός μετανάστης του Καουρισμάκι, ο βουβός μάρτυρας του Καπλάνογλου στη χώρα του γείτονα, ο λαθρεπιβάτης εικόνων και αυριανός σκηνοθέτης του Τορνατόρε…Ο θαυμαστός κόσμος των ονείρων που περιμένουν τη δικαίωσή τους. Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Με αφορμή αυτή τη δράση μας, τις ημέρες των προβολών, θα συγκεντρώνουμε τρόφιμα μακράς διάρκειας για του συνανθρώπους μας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Βύρωνα.
Οι ταινίες θα προβληθούν στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (Ν. Ελβετίας 34 & Σεβαστείας) με ώρα προβολής 8.00 μ.μ. και είσοδο ελεύθερη.
Collections
Metadata
Show full item recorddc.coverage.spatial | Δημοτικός Κινηματογράφος «Νέα Ελβετία» | el |
dc.coverage.temporal | 20/10/2017 - 23/3/2018 | el |
dc.date.accessioned | 2019-04-05T08:41:44Z | |
dc.date.available | 2019-04-05T08:41:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | Κινηματογράφος | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/3091 | |
dc.description | Ο Δήμος Βύρωνα με πολύ φροντίδα και μεγάλη χαρά, για δεύτερη συνεχή χρονιά παρουσιάζει τις «Κινηματογραφικές Βραδιές», μια πολιτιστική δράση με στόχο κάθε κύκλος της να αποτελεί ένα θεματικό αφιέρωμα σε ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη κοινωνία μας και ταυτόχρονα να μεγαλώσει την παρέα αυτών που αγαπούν τον καλό κινηματογράφο και την ατμόσφαιρα της κινηματογραφικής αίθουσας. Ο κύκλος ταινιών της φετινής περιόδου, από 20/10/2016 - 23/3/2017, έχει τίτλο «Μολυβένια Χρόνια – Εικόνες της παιδικής ηλικίας» και είναι αφιερωμένος στις «εικόνες της παιδικής ηλικίας, που τόσα αντιπροσωπεύουν για όλους μας» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο σημείωμα της η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας & Νέας Γενιάς, Λεμονιά Κλωνάρη. Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, που επέλεξε, επιμελήθηκε και προλογίζει τις ταινίες, αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα «Κοινή συνισταμένη τα όνειρα για έναν καλύτερο κόσμο, ή η ματαίωσή τους με τη βίαιη εισβολή της πραγματικότητας στον κόσμο της φαντασίας. Το πρόωρο τέλος του παραμυθιού ή η ελπίδα στο διηνεκές. Ο θαυμαστός κόσμος των ονείρων που περιμένουν τη δικαίωσή τους». | el |
dc.description | Φίλες και φίλοι, Σε πείσμα των καιρών, που θέλουν το βλέμμα μας εστιασμένο στις «ατομικές» μικρές οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών, είπαμε -για δεύτερη χρονιά- να το στρέψουμε στη μεγάλη οθόνη. Εκεί, που -μέσω της τέχνης- τα βλέμματα, η διαφορετικότητα και οι προσωπικές μας αντιλήψεις «συναντώνται» και γίνονται πεδίο γόνιμου διαλόγου. Η θέρμη με την οποία αγκαλιάσατε πέρσι τις « Κινηματογραφικές Βραδιές», ήταν το κίνητρο για να συνεχίσουμε και φέτος με τον ίδιο ενθουσιασμό και -ελπίζουμε- με ακόμη μεγαλύτερη ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία. «Μολυβένια χρόνια» είναι φέτος ο τίτλος μας και οι ταινίες που επιμελήθηκε και επέλεξε για μας ο διακεκριμένος σκηνοθέτης Στέλιος Χαραλαμπόπουλος -τον οποίο και ευχαριστούμε ιδιαιτέρως-, έχουν στο επίκεντρο τις εικόνες της παιδικής ηλικίας, που τόσα αντιπροσωπεύουν για όλους μας. Σε μια κοινωνία διόλου φιλική προς την παιδική αθωότητα, που μαστίζεται από πολέμους, κοινωνικούς αποκλεισμούς, ρατσισμό και υπολειτουργούσες οικογένειες, αυτό το παιδικό βλέμμα είναι ικανό να μας αφυπνίσει και να μας κινητοποιήσει. Ας επενδύσουμε σ’ αυτό γιατί.... «αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα». Λεμονιά Κλωνάρη Αντιδήμαρχος Νέας Γενιάς, Πολιτισμού και Αθλητισμού | el |
dc.description | Μολυβένια Χρόνια. Εικόνες της παιδικής ηλικίας. Με μολυβένια στρατιωτάκια στα πεδία των μαχών, με μια χάρτινη βαρκούλα καταμεσής στο πέλαγο αναζητώντας το όνειρο. Οικείες πια εικόνες ενός κόσμου που ολοφύρεται πάνω από βομβαρδισμένα ερείπια ή σε ακτές που ξεβράζουν ναυάγια. Και κυρίως… οικείες εικόνες της παιδικής ηλικίας. Μακριά από αυτή την εξοικείωση με τη φρίκη που επέβαλε η αδηφάγα εικόνα της τηλεόρασης, ο κινηματογράφος αναζητά κάτι πέρα από το αυτονόητο, δηλαδή πως αρκούν μερικά καρέ με ένα παιδικό πρόσωπο για να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί ταύτισης και η συγκινησιακή προδιάθεση του θεατή. Αυτό το «πλεονέκτημα» συχνά γίνεται μειονέκτημα όταν γλιστρά στο μελό ή τη ρητορεία. Είναι δύσκολο για έναν ενήλικα δημιουργό να στηρίζει το δάνειο βλέμμα του στη ματιά ενός παιδιού, να υποστασιοποιεί το λόγο του πάνω σε γραφές της αθωότητας χωρίς να ξεπέφτει στην αφέλεια, να διαπραγματεύεται εγχάρακτα τη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα πάνω στην άγουρη σάρκα των ηρώων του. Ο πόλεμος, ο ρατσισμός, η μετανάστευση, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η θρυμματισμένη οικογένεια, οι δυσκολίες της ενηλικίωσης δεν είναι άγνωστα στη φιλμική εικόνα του παιδιού. Οι τρόποι πολλοί: από τη νοσταλγία μέχρι την ωμή αποτύπωση, και από το υπερχειλίζον συναίσθημα μέχρι την αποστασιοποιημένη ματιά. Κοινή συνισταμένη τα όνειρα. Τα όνειρα για έναν καλύτερο κόσμο, ή η ματαίωσή τους με τη βίαιη εισβολή της πραγματικότητας στον κόσμο της φαντασίας. Το πρόωρο τέλος του παραμυθιού ή η ελπίδα στο διηνεκές. Οι ταινίες του αφιερώματος προσπαθούν να συνδυάσουν τη θεματική ευρύτητα με την εκφραστική πολυμορφία. Υπάρχουν ταινίες σταθμοί για την ιστορία της 7ης τέχνης Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν, Κλέφτης ποδηλάτων, Τα 400 χτυπήματα και ταινίες νεότερων δημιουργών με ευδιάκριτο ήδη το ίχνος της ματιάς τους στον κινηματογράφο Μέλι, Το λιμάνι της Χάβρης, Η υπόσχεση… Ο Ιβάν του Ταρκόφσκι στον πόλεμο, πατέρας και γιος στο νεορεαλιστικό κόσμο της μεταπολεμικής Ιταλίας του Βιτόριο ντε Σίκα, ο αυτοβιογραφικός Τριφό, ο μικρός μετανάστης του Καουρισμάκι, ο βουβός μάρτυρας του Καπλάνογλου στη χώρα του γείτονα, ο λαθρεπιβάτης εικόνων και αυριανός σκηνοθέτης του Τορνατόρε…Ο θαυμαστός κόσμος των ονείρων που περιμένουν τη δικαίωσή τους. Στέλιος Χαραλαμπόπουλος | el |
dc.description.abstract | Με αφορμή αυτή τη δράση μας, τις ημέρες των προβολών, θα συγκεντρώνουμε τρόφιμα μακράς διάρκειας για του συνανθρώπους μας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Βύρωνα. Οι ταινίες θα προβληθούν στον Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» (Ν. Ελβετίας 34 & Σεβαστείας) με ώρα προβολής 8.00 μ.μ. και είσοδο ελεύθερη. | el |
dc.relation.haspart | «ΜΕΛΙ», Σεμίχ Καπλάνογλου | el |
dc.relation.haspart | «ΤΑ 400 ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ», Φρανσουά Τριφώ | el |
dc.relation.haspart | «Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ», Αντρέι Σβιάνγκιντσεφ | el |
dc.relation.haspart | «ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ», Βιτόριο ντε Σίκα | el |
dc.relation.haspart | «ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ», Τζουζέπε Τορνατόρε | el |
dc.relation.haspart | «Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ», Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν | el |
dc.relation.haspart | «ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΧΑΒΡΗΣ», Άκι Καουρισμάκι | el |
dc.relation.haspart | «ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΒΑΝ», Αντρέι Ταρκόφσκι | el |
dc.relation.haspart | «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ», Δήμος Αβδελιώδης | el |
dc.relation.haspart | «ΤΟ ΧΑΜΙΝΙ», Τσάρλι Τσάπλιν | el |
dc.relation.haspart | «Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΛΕΙΠΕΙ ΣΕ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΕΣ», Εμίρ Κουστουρίτσα | el |
dc.relation.haspart | «Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ», Κλίο Μπάρναρντ | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.title | Κινηματογραφικές Βραδιές 2017- 2018 | el |
dc.type | Σειρά εκδηλώσεων | el |
dc.title.other | «Μολυβένια Χρόνια – Εικόνες της παιδικής ηλικίας» | el |
dc.contributor.institution | Δήμος Βύρωνα | el |
dc.contributor.administration | Κατωπόδης, Γρηγόριος | |
dc.contributor.administration | Κλωνάρη, Λεμονιά |