“La passione delle Troiane”
-
Show FileMIME type:image/jpeg
-
Show FileMIME type:application/pdf
ΦΒ2010-6-16.pdf
View all item's photos:
http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20100616/Location
Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”Date
2010Date of Conduct
16 Ιουνίου 2010Summary
Ένα δωμάτιο, Ένας νεκρός άνδρας. Γυναίκες που θρηνούν τη μνήμη του.
Μια μνήμη που αντηχεί στον οδυρμό τους και δικαιολογείτο δάκρυά τους.
Ο Χορός δημιουργεί τους ήχους και την ατμόσφαιρα που μας μεταφέρουν σε
έναν μακρινό τόπο, όπου τα αισθήματα, οι φωνές και οι λέξεις αναμειγνύονται
με τις εικόνες και τις δράσεις. Η μουσική του έργου που παίζεται από μουσικούς
επί σκηνής, κατέχει ένα ρόλο ισότιμο με το κείμενο και τη δράση. Οι μουσικοί,
οι τραγουδιστές και οι ηθοποιοί γίνονται πρωταγωνιστές ενός θεάματος που
ισορροπεί ανάμεσα στο θέατρο και τη μουσική, τη συναυλία και τη θεατρική
παράσταση. Στο τέλος, με έναν εκπληκτικά φυσικό τρόπο ο θεατής επιστρέφει
στην ουσία: τον ανθρώπινο πόνο της μάνας, τη θυσία της αθωότητας του αγαπημένου
γιου, την τραγωδία.
Τα Πάθη των Τρωάδων είναι ένα έργο που επιχειρεί να συνδυάσει τις Τρωάδες
του Ευριπίδη με τα Πάθη του Χριστού. Έχει έναν παραδοσιακό διάλογο
από την ≪grecia salentina≫ περιοχή όπου η παράδοση εκφράζεται με ≪griko≫,
μια αρχαία διάλεκτο όμοια με τα αρχαία ελληνικά. Το τραγούδι ≪Passjuna tu
christu≫ γραμμένο στη διάλεκτο ≪griko≫ έχει τις ρίζες του στο Salento (μια κα-
τεξοχήν ≪griko≫ περιοχή) όπου και παραμένει εξαιρετικά δημοφιλές. Η βασική
ιδέα στηρίζεται στο να βρεθεί η σύνδεση ανάμεσα στον θρήνο των Τρωάδων
και το ≪moroloja≫ (μοιρολόι). Η ιδέα συνίσταται στο να δημιουργηθεί μια δομή
η οποία να διασταυρώσει τα Πάθη του Χριστού με το πάθος του Αστιάνακτα,
του γιου της Ανδρομάχης. Αυτός ο συγκερασμός μπορεί να οδηγήσει στην
παγκοσμιοποίηση αυτού του θρήνου.
Σκηνοθεσία: Antonio Pizzicato, Salvatore Tramacere
Σύλληψη και σχεδιασμός: Salvatore Tramacere
Παίζουν: Εκάβη: Silvia Ricciardelli, Κασσάνδρα: Alessandra Crocco,
Ανδρομάχη: Ninfa Giannuzzi, Αστυάνακτας: Fabio Tinella,
Χορός: Fabrizio Saccomanno, Emanuela Gabrieli,
Κρουστά: Roberto Chiga, Κιθάρα: Riccardo Marconi Φυσαρμόνικα: Admir Shkurtaj
Keywords
Ευριπίδης; Τρωάδες; Πάθη του Χρηστού; ΘέατροCollections
Metadata
Show full item recorddc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη” | el |
dc.coverage.temporal | 16 Ιουνίου 2010 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T16:10:24Z | |
dc.date.available | 2015-01-14T16:10:24Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/121 | |
dc.description.abstract | Ένα δωμάτιο, Ένας νεκρός άνδρας. Γυναίκες που θρηνούν τη μνήμη του. Μια μνήμη που αντηχεί στον οδυρμό τους και δικαιολογείτο δάκρυά τους. Ο Χορός δημιουργεί τους ήχους και την ατμόσφαιρα που μας μεταφέρουν σε έναν μακρινό τόπο, όπου τα αισθήματα, οι φωνές και οι λέξεις αναμειγνύονται με τις εικόνες και τις δράσεις. Η μουσική του έργου που παίζεται από μουσικούς επί σκηνής, κατέχει ένα ρόλο ισότιμο με το κείμενο και τη δράση. Οι μουσικοί, οι τραγουδιστές και οι ηθοποιοί γίνονται πρωταγωνιστές ενός θεάματος που ισορροπεί ανάμεσα στο θέατρο και τη μουσική, τη συναυλία και τη θεατρική παράσταση. Στο τέλος, με έναν εκπληκτικά φυσικό τρόπο ο θεατής επιστρέφει στην ουσία: τον ανθρώπινο πόνο της μάνας, τη θυσία της αθωότητας του αγαπημένου γιου, την τραγωδία. Τα Πάθη των Τρωάδων είναι ένα έργο που επιχειρεί να συνδυάσει τις Τρωάδες του Ευριπίδη με τα Πάθη του Χριστού. Έχει έναν παραδοσιακό διάλογο από την ≪grecia salentina≫ περιοχή όπου η παράδοση εκφράζεται με ≪griko≫, μια αρχαία διάλεκτο όμοια με τα αρχαία ελληνικά. Το τραγούδι ≪Passjuna tu christu≫ γραμμένο στη διάλεκτο ≪griko≫ έχει τις ρίζες του στο Salento (μια κα- τεξοχήν ≪griko≫ περιοχή) όπου και παραμένει εξαιρετικά δημοφιλές. Η βασική ιδέα στηρίζεται στο να βρεθεί η σύνδεση ανάμεσα στον θρήνο των Τρωάδων και το ≪moroloja≫ (μοιρολόι). Η ιδέα συνίσταται στο να δημιουργηθεί μια δομή η οποία να διασταυρώσει τα Πάθη του Χριστού με το πάθος του Αστιάνακτα, του γιου της Ανδρομάχης. Αυτός ο συγκερασμός μπορεί να οδηγήσει στην παγκοσμιοποίηση αυτού του θρήνου. | el |
dc.relation.ispartof | 23ο Φεστιβάλ Βύρωνα “Στη σκιά των βράχων”, 2010 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ευριπίδης | el |
dc.subject | Τρωάδες | el |
dc.subject | Πάθη του Χρηστού | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.title | “La passione delle Troiane” | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.title.other | Θεατρική παράσταση | el |
dc.type.genre | Θεατρική παράσταση | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Pizzicato, Antonio | |
dc.contributor.artistic | Tramacere, Salvatore | |
dc.contributor.participant | Ricciardelli, Silvia | |
dc.contributor.participant | Crocco, Alessandra | |
dc.contributor.participant | Giannuzzi, Ninfa | |
dc.contributor.participant | Tinella, Fabio | |
dc.contributor.participant | Saccomanno, Fabrizio | |
dc.contributor.participant | Gabrieli, Emanuela | |
dc.contributor.participant | Chiga, Roberto | |
dc.contributor.participant | Marconi, Riccardo | |
dc.contributor.participant | Shkurtaj, Admir | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Antonio Pizzicato, Salvatore Tramacere | |
dc.description.roleartistic | Σύλληψη και σχεδιασμός: Salvatore Tramacere | |
dc.description.roleparticipant | Παίζουν: Εκάβη: Silvia Ricciardelli, Κασσάνδρα: Alessandra Crocco, Ανδρομάχη: Ninfa Giannuzzi, Αστυάνακτας: Fabio Tinella, Χορός: Fabrizio Saccomanno, Emanuela Gabrieli, Κρουστά: Roberto Chiga, Κιθάρα: Riccardo Marconi Φυσαρμόνικα: Admir Shkurtaj | el |
dc.identifier.photourl | http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20100616/ |