“Ο Κουρέας της Σεβίλλης” Πιερ-Ωγκύστ ντε Μπωμαρσαί
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:image/jpeg
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:application/pdf
FV2003-09-21.pdf
Δείτε όλες τις φωτογραφίες του τεκμηρίου:
http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20030921/Τοποθεσία
Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”Χρονολογία/Ημερομηνία
2003Ημερομηνία Διεξαγωγής
21 Σεπτεμβρίου 2003Σύνοψη
Την παράσταση παρακολούθησε και ο δήμαρχος Βύρωνα κος Νίκος Χαρδαλιάς
"Ο Κουρέας της Σεβίλλης" θα μπορούσε με ένα τρόπο να
είναι ένα αστικό δράμα: Ένας ηλικιωμένος έχει υπό την
κηδεμονία του μια πολύ νέα και όμορφη κοπέλα, με την οποία
είναι ερωτευμένος και η οποία φυσικά τον αρνείται. Ξαφνικά,
εμφανίζεται ένας νέος άντρας, ο οποίος είναι επίσης
ερωτευμένος μαζί της και θέλει οπωσδήποτε να την παντρευτεί,
για το σκοπό μάλιστα αυτό οργανώνει μια σειρά από πλεκτάνες
προκειμένου να τη φέρει στα νερά του.
Επιχείρησα μια προσέγγιση διαφορετική, επειδή με ένα
περίεργο τρόπο, το να ανεβάζει κανείς κωμωδίες του 17ου και
18ου αιώνα μέσα στην εποχή τους, δημιουργεί ένα φορμαλισμό
στείρο, που πιστεύω ότι δεν αναδεικνύει το έργο, ίσως μάλιστα
το εμποδίζει. Βεβαίως υπάρχουν και έργα τα οποία πρέπει να
παραμένουν στην εποχή τους, δεν μπορείς, δεν πρέπει να τα
εκσυγχρονίσεις στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, θέλησα να
το κάνω πιο κοντινό, πιο στα καθ’ ημάς.
Σε αυτή την ιστορία της ίντριγκας, οι χαρακτήρες δε
φαίνονται ιδιαίτερα και σίγουρα δεν είναι προικισμένοι με
κάποια πνευματικότητα. Είναι άνθρωποι οι οποίοι αντιδρούν
μάλλον ενστικτωδώς. Η Ροζίνα για παράδειγμα. Δεν πρόκειται
για μια κοπέλα έξυπνη, μορφωμένη, καλλιεργημένη, αλλά για
ένα αφελές θηλυκό, το οποίο προσανατολίζεται από το ένστικτό
του.
Βασικά, αυτό το έργο μου δημιουργεί την αίσθηση ότι είναι
μια ιστορία αντεκδίκησης ενστίκτων. Το ένστικτο της κατοχής -
να κατέχει κάποιος κάτι το οποίο δεν μπορεί να απολαύσει- το
ένστικτο του έρωτα.
Και αν υπάρχει μια εικόνα που θα μπορούσε συνειρμικά να
αποδώσει αυτό που έχω κατά νου, θα διάλεγα την παλιά εκείνη
διαφήμιση, όπου ένας γέρος κάθεται με ένα απίθανο θηλυκό σε
ένα κλαμπ. Ξαφνικά αυτή σηκώνεται, το φόρεμά της ξηλώνεται
και ο νεαρός που κάθεται απέναντι και την κοιτάζει πίσω από τα
γυαλιά ηλίου, περνάει με νόημα τον αντίχειρα πάνω στα χείλη
του.
Με ένα περίεργο τρόπο αυτή η διαφήμιση μου δίνει ακριβώς
την αίσθηση του έργου.
ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ
Απόδοση: Έφη Γιαννοπούλου σε συνεργασία με τον Θοδωρή Γκόνη
Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης
Τραγούδια του Φίγκαρο: Σταμάτης Κραουνάκης
Μουσική: Χρίστος Θεοδώρου από τη Σπείρα Σπείρα
Στίχοι Τραγουδιών: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λευτέρης Λαμπράκης
Κόμης Αλμαβίβα: Άρης Λεμπεσόπουλος, Ροζίνα: Δήμητρα Ματσούκα, Φίγκαρο: Ταξιάρχης Χάνος, Μπαρτόλο: Δημήτρης Κολοβός, Ντον Μπαζίλιο: Παναγιώτης Παναγόπουλος, Συμβολαιογράφος: Τάσος Κοροζής, Ειρηνοδίκης: Γιάννης Παπαθανάσης
Συλλογές
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςdc.contributor.author | Beaumarchais, Pierre – Augustin Caron de | |
dc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη” | el |
dc.coverage.temporal | 21 Σεπτεμβρίου 2003 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-20T12:09:17Z | |
dc.date.available | 2015-01-20T12:09:17Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/370 | |
dc.description | Την παράσταση παρακολούθησε και ο δήμαρχος Βύρωνα κος Νίκος Χαρδαλιάς | |
dc.description.abstract | "Ο Κουρέας της Σεβίλλης" θα μπορούσε με ένα τρόπο να είναι ένα αστικό δράμα: Ένας ηλικιωμένος έχει υπό την κηδεμονία του μια πολύ νέα και όμορφη κοπέλα, με την οποία είναι ερωτευμένος και η οποία φυσικά τον αρνείται. Ξαφνικά, εμφανίζεται ένας νέος άντρας, ο οποίος είναι επίσης ερωτευμένος μαζί της και θέλει οπωσδήποτε να την παντρευτεί, για το σκοπό μάλιστα αυτό οργανώνει μια σειρά από πλεκτάνες προκειμένου να τη φέρει στα νερά του. Επιχείρησα μια προσέγγιση διαφορετική, επειδή με ένα περίεργο τρόπο, το να ανεβάζει κανείς κωμωδίες του 17ου και 18ου αιώνα μέσα στην εποχή τους, δημιουργεί ένα φορμαλισμό στείρο, που πιστεύω ότι δεν αναδεικνύει το έργο, ίσως μάλιστα το εμποδίζει. Βεβαίως υπάρχουν και έργα τα οποία πρέπει να παραμένουν στην εποχή τους, δεν μπορείς, δεν πρέπει να τα εκσυγχρονίσεις στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, θέλησα να το κάνω πιο κοντινό, πιο στα καθ’ ημάς. Σε αυτή την ιστορία της ίντριγκας, οι χαρακτήρες δε φαίνονται ιδιαίτερα και σίγουρα δεν είναι προικισμένοι με κάποια πνευματικότητα. Είναι άνθρωποι οι οποίοι αντιδρούν μάλλον ενστικτωδώς. Η Ροζίνα για παράδειγμα. Δεν πρόκειται για μια κοπέλα έξυπνη, μορφωμένη, καλλιεργημένη, αλλά για ένα αφελές θηλυκό, το οποίο προσανατολίζεται από το ένστικτό του. Βασικά, αυτό το έργο μου δημιουργεί την αίσθηση ότι είναι μια ιστορία αντεκδίκησης ενστίκτων. Το ένστικτο της κατοχής - να κατέχει κάποιος κάτι το οποίο δεν μπορεί να απολαύσει- το ένστικτο του έρωτα. Και αν υπάρχει μια εικόνα που θα μπορούσε συνειρμικά να αποδώσει αυτό που έχω κατά νου, θα διάλεγα την παλιά εκείνη διαφήμιση, όπου ένας γέρος κάθεται με ένα απίθανο θηλυκό σε ένα κλαμπ. Ξαφνικά αυτή σηκώνεται, το φόρεμά της ξηλώνεται και ο νεαρός που κάθεται απέναντι και την κοιτάζει πίσω από τα γυαλιά ηλίου, περνάει με νόημα τον αντίχειρα πάνω στα χείλη του. Με ένα περίεργο τρόπο αυτή η διαφήμιση μου δίνει ακριβώς την αίσθηση του έργου. ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ | el |
dc.relation.ispartof | 16ο Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα “Στη σκιά των βράχων”, 2003 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Μπωμαρσαί | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.subject | Κωμωδία | el |
dc.title | “Ο Κουρέας της Σεβίλλης” Πιερ-Ωγκύστ ντε Μπωμαρσαί | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Θεατρική παράσταση | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.artistic | Γιαννοπούλου, Έφη | |
dc.contributor.artistic | Γκόνης, Θοδωρής | |
dc.contributor.artistic | Μαστοράκης, Νίκος | |
dc.contributor.artistic | Κραουνάκης, Σταμάτης | |
dc.contributor.artistic | Θεοδώρου, Χρίστος | |
dc.contributor.artistic | Τρικεριώτη, Μαγιού | |
dc.contributor.artistic | Αναστασίου, Αλέκος | |
dc.contributor.artistic | Λαμπράκης, Λευτέρης | |
dc.contributor.participant | Λεμπεσόπουλος, Άρης | |
dc.contributor.participant | Ματσούκα, Δήμητρα | |
dc.contributor.participant | Χάνος, Ταξιάρχης | |
dc.contributor.participant | Κολοβός, Δημήτρης | |
dc.contributor.participant | Παναγόπουλος, Παναγιώτης | |
dc.contributor.participant | Κορόζης, Τάσος | |
dc.contributor.participant | Παπαθανάσης, Γιάννης | |
dc.description.roleartistic | Απόδοση: Έφη Γιαννοπούλου σε συνεργασία με τον Θοδωρή Γκόνη | |
dc.description.roleartistic | Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης | |
dc.description.roleartistic | Τραγούδια του Φίγκαρο: Σταμάτης Κραουνάκης | |
dc.description.roleartistic | Μουσική: Χρίστος Θεοδώρου από τη Σπείρα Σπείρα | |
dc.description.roleartistic | Στίχοι Τραγουδιών: Θοδωρής Γκόνης | |
dc.description.roleartistic | Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη | |
dc.description.roleartistic | Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου | |
dc.description.roleartistic | Βοηθός Σκηνοθέτη: Λευτέρης Λαμπράκης | |
dc.description.roleparticipant | Κόμης Αλμαβίβα: Άρης Λεμπεσόπουλος, Ροζίνα: Δήμητρα Ματσούκα, Φίγκαρο: Ταξιάρχης Χάνος, Μπαρτόλο: Δημήτρης Κολοβός, Ντον Μπαζίλιο: Παναγιώτης Παναγόπουλος, Συμβολαιογράφος: Τάσος Κοροζής, Ειρηνοδίκης: Γιάννης Παπαθανάσης | el |
dc.identifier.photourl | http://dspace.dimosbyrona.gr/fv/20030921/ | |
dc.contributor.corporate | ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου | el |