Ο Βύρωνας τιμά τα 30 χρόνια του Κώστα Χατζή
-
Προβολή αρχείουΤύπος ΜΙΜΕ:application/pdf
FV1998-07-10.pdf
Τοποθεσία
Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"Χρονολογία/Ημερομηνία
1998Ημερομηνία Διεξαγωγής
10 Ιουλίου 1998Σύνοψη
Κύκλος: Αφιερώματα
ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΣ. Γεννήθηκε στη Λειβαδειά όπου έμεινε ως το 1957 και μετά από πεντατή περιπλάνηση στην επαρχία έρχεται στην Αθήνα άγνωστος μεταξύ αγνώστων, τότε αρχίζει μια από τις δύσκολες και σκληρές περιόδους της ζωής του. Είναι η εποχή που προσπαθεί με τρομερές στερήσεις, πίκρες και απογοητεύσεις και γρήγορα θα καταλαβει πως ο δρόμος που διάλεξε είναι γεμάτος αγκάθια και παγίδες που καιροφυλακτούν σε κάθε βήμα. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να ορθοποδήσει και αργότερα να αναδειχθεί σε έναν από τους αντιπροσωπευτικούς καλλιτέχνες του Ελληνικού τραγουδιού. Τυχαία περιστατικά τον οδηγούν σε γνωριμίες με τον Μίμη Πλέσσα και αργότερα τον Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο και Μάνο Χατζιδάκι, που ο καθένας τους προσπαθεί να κάνει κάτι γι' αυτόν τον ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη. Το ημερολόγιο δείχνει 1961 .Έχουν περάσει 8 χρόνια γεμάτα πίκρες και απογοητεύσεις αλλά και μια χρυσή εμπειρία που χωρίς αυτή ίσως δεν είχαμε ένα Χατζή όπως τον ξέρουμε. Το 1961 λοιπόν εμφανίζεται στο "Τιπούκειτο" και ένα χρόνο αργότερα στη "Ρουλότα". Δύο χρόνια μετά έρχεται ο πρώτος μεγάλος δίσκος του μαζί μ' αυτόν η καθιέρωση. Αν η δεκαετία του '60 καθιέρωσε τον Κώστα Χατζή, η δεκαετία του 70 , τον ανέδειξε σαν έναν από τους πιο σπουδαίους συνθέτες και εκτελεστές. Στη δεκαετία αυτή έγραψε το "Πέτρα και Φως”, "Ουαι", το "Γιο της Άνοιξης" και σε συνεργασία με μια άλλη μεγάλη την Μαρινέλλα το ανεπανάληπτο "Ρεσιτάλ". Ακολούθησαν τα "Ανθρώπινα Συστήματα" και "Χατζής 79", ένα πανόραμα των 18 του χρόνων στο δισκογραφικό στερέωμα. Η δεκαετία του '80 ξεκίνησε για τον Κώστα Χατζή με μαι ακόμη συνεργασία με την Μαρινέλλα. σε ζωντανή ηχογράφηση μας έδωσαν ένα διπλό άλμπουμ το "Ταμ Ταμ". Το '82 μας παρουσιάζει τα "Νταουλιέρικα". Ακολουθούν "Τα στίγματα του Καιρού" και η ζωντανή συναυλία στον Ορφέα όπου συμμετέχουν η Ελπίδα και η Αντρη Κωνσταντίνου. Το '87 το καλοκαίρι ο Κώστας Χατζής μας έδωσε μία ακόμη δισκογραφική δουλειά με τον τίτλο "Συνάντηση". Ήταν πράγματι μια συνάντηση αφού τον δίσκο αυτό ο Χατζής συναντιέται ξανά με την Μαρινέλλα. Το '90 μας χάρισε το "Room Αγάπη μου" και το '91 το διπλό δίσκο με την Χάρις Αλεξίου: "Η Χάρις Αλεξίου τραγουδάει ΧΑΤΖΗ". Το 1993 με την "Μουσική Ιεροσυλία" τολμά και μπαίνει σ' έναν χώρο μεγάλων μουσουργών θέλοντας να περάσει ένα μήνυμα αγάπης για την ζωή και τον συνάνθρωπό μας. Το 1996 με τις "Εικόνες του Σήμερα".
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΖΗΣ. Ο Αλέξανδρος Χατζής ένας καλλιτέχνης με σημαντική φωνή αλλά και μουσική κληρονομιά, γεννήθηκε στην Γερμανία και μεγάλωσε στην Ελλάδα. Το ενδιαφέρον του για την μουσική και την ενασχόληση του μαζί της εκδηλώθηκαν νωρίς εφόσον από μικρό παιδί δεχόταν μελωδικά ερεθίσματα από το * περιβάλλον του. Θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους νέους τραγουδιστές λόγω της στέρεας φωνής και ερμηνείας του. Η πρώτη του δισκογραφική δουλειά είχε τον τίτλο "Αλέξανδρος τραγουδά Κώστα Χατζή" και περιλάμβανε συνθέσεις του πατέρα του, καθώς και δυο τραγούδια γραμμένα από τον ίδιο. Η δεύτερη παρουσία του στο βινύλιο είχε τον γενικό τίτλο "Άλλη Όψη" και εκτός από την συμμετοχή του συνθέτη Γιώργου Σταυριανού με στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, κάνει και ο ίδιος δυναμικά αισθητή την παρουσία του και ως συνθέτης σε στίχους της Έλιας Ζερβού. Παρ' όλο το κληρονομημένο του ταλέντο αλλά και τον σεβασμό προς τη μουσική, ο Αλέξανδρος Χατζής χαράζει ένα δικό του μουσικό ύφος, χρησιμοποιώντας κυρίως φυσικά όργανα και νέες μουσικές φόρμες, γεγονός που τον διαφοροποιεί σημαντικά από τις "ρίζες" του. Την φετινή χρονιά , κυκλοφορούν παράλληλα δύο δισκογραφικές δουλειές που σφραγίζονται από την ιδιαίτερη ερμηνεία του. Η πρώτη σε σύνθεση του Πέτρου Ταμπούρη γραμμένη πάνω στον Δωδεκάλογο του γύφτου" του ποιητή μας Κωστή Παλαμά και η δεύτερη σε τραγούδια γραμμένα από τον ερμηνευτή, αλλά και από τον Κώστα Χατζή σε στίχους πάλι της Έλιας Ζερβού, υπό τον τίτλο "Χειροβομβίδα". Αποσπάσματα από την δισκογραφία του καλλιτέχνη αλλά και αγαπημένα του τραγούδια από την Νέα Ελληνική μουσική σκηνή, περιλαμβάνονται σε κάθε παράσταση που δίνει, γεγονός που καθορίζει την μοναδικότητα της.
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνική μουσική; Έλληνες συνθέτες; ΣυναυλίεςΣυλλογές
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςdc.coverage.spatial | Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη" | el |
dc.coverage.temporal | 10 Ιουλίου 1998 | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-23T14:42:32Z | |
dc.date.available | 2015-01-23T14:42:32Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.other | Φεστιβάλ «Στη σκιά των βράχων» | |
dc.identifier.uri | http://dspace.dimosbyrona.gr/xmlui/handle/123456789/711 | |
dc.description | Κύκλος: Αφιερώματα | el |
dc.description | ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΣ. Γεννήθηκε στη Λειβαδειά όπου έμεινε ως το 1957 και μετά από πεντατή περιπλάνηση στην επαρχία έρχεται στην Αθήνα άγνωστος μεταξύ αγνώστων, τότε αρχίζει μια από τις δύσκολες και σκληρές περιόδους της ζωής του. Είναι η εποχή που προσπαθεί με τρομερές στερήσεις, πίκρες και απογοητεύσεις και γρήγορα θα καταλαβει πως ο δρόμος που διάλεξε είναι γεμάτος αγκάθια και παγίδες που καιροφυλακτούν σε κάθε βήμα. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να ορθοποδήσει και αργότερα να αναδειχθεί σε έναν από τους αντιπροσωπευτικούς καλλιτέχνες του Ελληνικού τραγουδιού. Τυχαία περιστατικά τον οδηγούν σε γνωριμίες με τον Μίμη Πλέσσα και αργότερα τον Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο και Μάνο Χατζιδάκι, που ο καθένας τους προσπαθεί να κάνει κάτι γι' αυτόν τον ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη. Το ημερολόγιο δείχνει 1961 .Έχουν περάσει 8 χρόνια γεμάτα πίκρες και απογοητεύσεις αλλά και μια χρυσή εμπειρία που χωρίς αυτή ίσως δεν είχαμε ένα Χατζή όπως τον ξέρουμε. Το 1961 λοιπόν εμφανίζεται στο "Τιπούκειτο" και ένα χρόνο αργότερα στη "Ρουλότα". Δύο χρόνια μετά έρχεται ο πρώτος μεγάλος δίσκος του μαζί μ' αυτόν η καθιέρωση. Αν η δεκαετία του '60 καθιέρωσε τον Κώστα Χατζή, η δεκαετία του 70 , τον ανέδειξε σαν έναν από τους πιο σπουδαίους συνθέτες και εκτελεστές. Στη δεκαετία αυτή έγραψε το "Πέτρα και Φως”, "Ουαι", το "Γιο της Άνοιξης" και σε συνεργασία με μια άλλη μεγάλη την Μαρινέλλα το ανεπανάληπτο "Ρεσιτάλ". Ακολούθησαν τα "Ανθρώπινα Συστήματα" και "Χατζής 79", ένα πανόραμα των 18 του χρόνων στο δισκογραφικό στερέωμα. Η δεκαετία του '80 ξεκίνησε για τον Κώστα Χατζή με μαι ακόμη συνεργασία με την Μαρινέλλα. σε ζωντανή ηχογράφηση μας έδωσαν ένα διπλό άλμπουμ το "Ταμ Ταμ". Το '82 μας παρουσιάζει τα "Νταουλιέρικα". Ακολουθούν "Τα στίγματα του Καιρού" και η ζωντανή συναυλία στον Ορφέα όπου συμμετέχουν η Ελπίδα και η Αντρη Κωνσταντίνου. Το '87 το καλοκαίρι ο Κώστας Χατζής μας έδωσε μία ακόμη δισκογραφική δουλειά με τον τίτλο "Συνάντηση". Ήταν πράγματι μια συνάντηση αφού τον δίσκο αυτό ο Χατζής συναντιέται ξανά με την Μαρινέλλα. Το '90 μας χάρισε το "Room Αγάπη μου" και το '91 το διπλό δίσκο με την Χάρις Αλεξίου: "Η Χάρις Αλεξίου τραγουδάει ΧΑΤΖΗ". Το 1993 με την "Μουσική Ιεροσυλία" τολμά και μπαίνει σ' έναν χώρο μεγάλων μουσουργών θέλοντας να περάσει ένα μήνυμα αγάπης για την ζωή και τον συνάνθρωπό μας. Το 1996 με τις "Εικόνες του Σήμερα". | el |
dc.description | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΖΗΣ. Ο Αλέξανδρος Χατζής ένας καλλιτέχνης με σημαντική φωνή αλλά και μουσική κληρονομιά, γεννήθηκε στην Γερμανία και μεγάλωσε στην Ελλάδα. Το ενδιαφέρον του για την μουσική και την ενασχόληση του μαζί της εκδηλώθηκαν νωρίς εφόσον από μικρό παιδί δεχόταν μελωδικά ερεθίσματα από το * περιβάλλον του. Θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους νέους τραγουδιστές λόγω της στέρεας φωνής και ερμηνείας του. Η πρώτη του δισκογραφική δουλειά είχε τον τίτλο "Αλέξανδρος τραγουδά Κώστα Χατζή" και περιλάμβανε συνθέσεις του πατέρα του, καθώς και δυο τραγούδια γραμμένα από τον ίδιο. Η δεύτερη παρουσία του στο βινύλιο είχε τον γενικό τίτλο "Άλλη Όψη" και εκτός από την συμμετοχή του συνθέτη Γιώργου Σταυριανού με στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, κάνει και ο ίδιος δυναμικά αισθητή την παρουσία του και ως συνθέτης σε στίχους της Έλιας Ζερβού. Παρ' όλο το κληρονομημένο του ταλέντο αλλά και τον σεβασμό προς τη μουσική, ο Αλέξανδρος Χατζής χαράζει ένα δικό του μουσικό ύφος, χρησιμοποιώντας κυρίως φυσικά όργανα και νέες μουσικές φόρμες, γεγονός που τον διαφοροποιεί σημαντικά από τις "ρίζες" του. Την φετινή χρονιά , κυκλοφορούν παράλληλα δύο δισκογραφικές δουλειές που σφραγίζονται από την ιδιαίτερη ερμηνεία του. Η πρώτη σε σύνθεση του Πέτρου Ταμπούρη γραμμένη πάνω στον Δωδεκάλογο του γύφτου" του ποιητή μας Κωστή Παλαμά και η δεύτερη σε τραγούδια γραμμένα από τον ερμηνευτή, αλλά και από τον Κώστα Χατζή σε στίχους πάλι της Έλιας Ζερβού, υπό τον τίτλο "Χειροβομβίδα". Αποσπάσματα από την δισκογραφία του καλλιτέχνη αλλά και αγαπημένα του τραγούδια από την Νέα Ελληνική μουσική σκηνή, περιλαμβάνονται σε κάθε παράσταση που δίνει, γεγονός που καθορίζει την μοναδικότητα της. | el |
dc.relation.ispartof | 11ο Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα "Στη σκιά των βράχων", 1998 | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ελληνική μουσική | el |
dc.subject | Έλληνες συνθέτες | el |
dc.subject | Συναυλίες | el |
dc.title | Ο Βύρωνας τιμά τα 30 χρόνια του Κώστα Χατζή | el |
dc.type | Εκδήλωση | el |
dc.type.genre | Συναυλία | el |
dc.contributor.institution | Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα | el |
dc.contributor.participant | Χατζής, Κώστας | |
dc.contributor.participant | Χατζής, Αλέξανδρος |